Ο δεκάλογος μιας χρήσιμης κριτικής

Μετά από σχόλια φίλων – μέσω email ή από απαντήσεις στη σελίδα μας στο Facebook – δημιουργήσαμε αυτόν τον οδηγό με σκοπό να διευκολύνουμε όσους φίλους επιλέγουν να συμμετάσχουν στην κοινότητα του ask4food να το κάνουν με τρόπο χρήσιμο και ελκυστικό προς τους υπόλοιπους φίλους και αναγνώστες.

Ακολουθεί λοιπόν ο δεκάλογος που εκφράζει καλύτερα το νόημα των διαφορετικών μηνυμάτων που έχουμε λάβει σχετικά με το τι συνιστά μια χρήσιμη και καλογραμμένη κριτική εστιατορίου.

1. Μίλησε για την ποιότητα του φαγητού. Είναι αυτονόητο οτι δεν έχει νόημα να προτείνεις ένα εστιατόριο αν δεν σχολιάσεις την ποιότητα του φαγητού που σου προσφέρει. Αν θέλεις, πρότεινε συγκεκριμένα πιάτα που σου άρεσαν ή κάποια που δεν σου άφησαν και τις καλύτερες εντυπώσεις.

2. Σχολίασε το σέρβις του καταστήματος. Η εξυπηρέτηση που απολαμβάνεις σαν πελάτης είναι συμπληρωματικό στοιχείο της συνολικής εμπειρίας της επίσκεψης σ’ ένα εστιατόριο.

3. Κατά τον ίδιο τρόπο, η διαμόρφωση του χώρου, η άνεση και η καθαριότητα που υπάρχει είναι επίσης σημαντικά στοιχεία που ενδιαφέρουν τους φίλους που θα διαβάσουν την κριτική σου. Μην τους το στερήσεις!

4. Οι τιμές. Προσπάθησε να είσαι συγκεκριμένος/η. Χαρακτηρισμοί αόριστοι του στυλ “είναι φτηνό για αυτό που προσφέρει” μπορεί μεν να είναι εύστοχοι αλλά δεν προσφέρουν την αντικειμενική πληροφορία που αναζητά ο αναγνώστης της κριτικής σου. Αν δε θυμάσαι ή δε θέλεις να αναφέρεις συγκεκριμένες τιμές πιάτων, προσπάθησε τουλάχιστον να θυμηθείς το συνολικό λογ/σμό και τον αριθμό των ατόμων. Έστω κι αυτό είναι μια καλή ένδειξη.

5. Σημείωσε την ημ/νία που επισκέφθηκες το εστιατόριο (ή έστω περίπου). Ιδιαίτερα αν γράφεις την κριτική πολύ καιρό μετά την επίσκεψή σου, έχε στο μυαλό σου οτι μέσα σε μερικούς μήνες μπορούν να έχουν αλλάξει αρκετά πράγματα. Βοήθησε τον αναγνώστη με το να του πεις πότε πήγες.

6. Συμπλήρωσε την κριτική σου με κάτι που σου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση (θετική ή αρνητική) αν υπάρχει κάτι τέτοιο. Μπορεί να είναι κάτι που δεν εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες αλλά εσύ το θεώρησες σημαντικό για τη συνολική εικόνα του εστιατορίου. Μη μας το κρύβεις!

7. Μην γράφεις αν δεν έχεις πάει στο εστιατόριο ή αν έχεις πάει και δεν έχεις φάει.

8. Μην γράφεις για άλλο κατάστημα της ίδιας επωνυμίας ή ιδιοκτησίας! Κάθε κατάστημα έχει τις ιδιαιτερότητές του, ανεξάρτητα αν ανήκει στην ίδια αλυσίδα ή στον ίδιο επιχειρηματία!

9. Μην επιτίθεσαι με προσβλητικές εκφράσεις σε προηγούμενους χρήστες που έχουν σχολιάσει το ίδιο κατάστημα επειδή διαφωνείς με την άποψή τους και μην γράφεις για να απαντήσεις σε μια κριτική. Θέλουμε τη δική σου προσωπική άποψη για την εμπειρία σου στο εστιατόριο! Υπολόγισε οτι τα εργαλεία που προσφέρει το ask4food.gr και η κοινότητα των φίλων φροντίζουν ώστε κριτικές και χρήστες “αμφιβόλου” αξιοπιστίας να περιθωριοποιούνται. Δεν χρειάζεται να ξοδεύεις το κείμενο της δικής σου κριτικής για να απαντάς και να σχολιάζεις τέτοια φαινόμενα.

10. Προσπάθησε να είναι ευπαρουσίαστο το κείμενο της κριτικής σου! Κριτικές γραμμένες με ΚΕΦΑΛΑΙΑ ή με greeklish δεν δημοσιεύονται! Επιπλέον, προσπάθησε να γράφεις ορθογραφημένα και να αφήνεις κενά ανάμεσα στις γραμμές του κειμένου όταν αυτές είναι πολλές. Γράφεις για να σε διαβάσουν, όχι για να εκνευρίσεις τον κόσμο!

Με νόστιμους χαιρετισμούς,

www.ask4food.gr
- Μεταξύ καλοφαγάδων ειλικρίνεια! -