FAQ: Συχνές Ερωτήσεις

Δείτε εδώ τις απαντήσεις σε κάποιες συχνές ερωτήσεις φίλων.

Αν δεν βρείτε την απάντηση που ψάχνατε, επικοινωνήστε μαζί μας από της φόρμα επικοινωνίας (εδώ).

Ευρετήριο ερωτήσεων:


Θέλω κι εγώ να δημοσιεύσω την άποψή μου για κάποια εστιατόρια. Τι πρέπει να κάνω;

Αρχικά, κάθε χρήστης πρέπει να εγγραφεί στο ask4food.gr, επιλέγοντας ένα όνομα χρήστη και έναν κωδικό. Αυτό είναι απαραίτητο ώστε να μπορεί να βαθμολογεί τα εστιατόρια και να προτείνει νέες προσθήκες. Στη συνέχεια, βρείτε το εστιατόριο που θέλετε να αξιολογήσετε και πατήστε το κουμπί “Γράψε την κριτική σου”!

Πώς μπορώ να αλλάξω το κείμενο ή τις βαθμολογίες σε μια κριτική που έχω ήδη δημοσιεύσει;

Μπορείτε να διορθώσετε το κείμενο και τις βαθμολογίες σε κάποια κριτική σας αν έχει περάσει χρονικό διάστημα μικρότερο των 9 μηνών από την ημ/νία που την έχετε δημοσιεύσει.

Σε κριτικές σας παλαιότερες των 9 μηνών δεν μπορείτε να παρέμβετε αλλά μπορείτε να υποβάλετε μια νέα κριτική για το ίδιο κατάστημα. Σ’ αυτή την περίπτωση, μόνο οι βαθμολογίες της νέας κριτικής σας (και όχι της παλαιότερης) θα μετράνε για την βαθμολογία του εστιατορίου.

Πώς μπορώ να αναζητήσω εστιατόρια;

Η μέθοδος της αναζήτησης εστιατορίου λειτουργεί με ξεχωριστά κριτήρια αλλά και συνδυαστικά. Το πιο απλό είναι η αναζήτηση βάσει ονόματος. Για σύνθετη αναζήτηση με ποιοτικά και αριθμητικά κριτήρια μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την Αναζήτηση με Κριτήρια.

Πώς λειτουργεί το σύστημα αξιολόγησης των εστιατορίων, τι σημαίνει η ένδειξη “βεβαιότητα” και πώς ελέγχονται το περιεχόμενο και η αξιοπιστία των κριτικών που δημοσιεύονται;

Το ask4food.gr χρησιμοποιεί ένα έξυπνο στατιστικό μοντέλο για την όσο το δυνατόν πιο αξιόπιστη και χρήσιμη αποτύπωση της κοινής γνώμης σχετικά με την αξιολόγηση του κάθε εστιατορίου. Η Αξιολόγηση κάθε εστιατορίου μετριέται σε κλίμακα 1-100 και υπολογίζεται από τις βαθμολογίες των κριτικών που έχουν δημοσιευθεί γι’ αυτό, σύμφωνα με τη βαρύτητα της κάθε κριτικής. Ταυτόχρονα, εισάγεται ο όρος βεβαιότητα, όπου περιγράφει το βαθμό της στατιστικής αξιοπιστίας που υπάρχει για την αξιολόγηση του κάθε εστιατορίου.

Διαβάστε περισσότερα: Αξιολόγηση Εστιατορίων και Βαρύτητα Κριτικών

Σχετικά με τον έλεγχο δημοσίευσης των κριτικών: Κάθε κριτική θα δημοσιευθεί αφού ελεγχθεί από την ομάδα του ask4food.gr ότι είναι σύμφωνη με τους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας.

Για τον έλεγχο της αξιοπιστίας των κριτικών, λειτουργεί ένας στατιστικός αλγόριθμος ελέγχου, η λειτουργία του οποίου υποδεικνύει κριτικές που είναι πολύ πιθανό να είναι κακόβουλες ή κατευθυνόμενες. Διαβάστε λεπτομέρειες για την Πολιτική Ελέγχου Κριτικών.

Δεν βρήκα ένα εστιατόριο που ψάχνω. Πώς μπορώ να το προσθέσω στο σύστημα προκειμένου να το αξιολογήσω αργότερα;

Κάθε χρήστης έχει τη δυνατότητα να προτείνει την εισαγωγή στο σύστημα του ask4food.gr κάποιου εστιατορίου που δεν βρήκε κατά την αναζήτηση που έκανε.

Αυτό γίνεται μέσα από μια πολύ απλή διαδικασία από την φόρμα της Προσθήκης στην οποία ζητούνται τα απαραίτητα στοιχεία για το κατάστημα. Για να φτάσει κανείς σε αυτή τη φόρμα δεν έχει παρά να κάνει μια οποιαδήποτε αναζήτηση εστιατορίου και να κλικάρει στον σύνδεσμο που εμφανίζεται στη σελίδα αποτελεσμάτων. Η ομάδα του ask4food.gr θα ελέγξει τις πληροφορίες και το κατάστημα θα εμφανιστεί στο σύστημα μετά από μερικές ημέρες.

Υπάρχουν λάθη στα στοιχεία κάποιου εστιατορίου ή ένα εστιατόριο έχει κλείσει ή θέλω να ανεβάσω μια φωτογραφία. Πώς μπορώ να ενημερώσω;

Oι πληροφορίες στις σελίδες των εστιατορίων συνοδεύονται από τα αντίστοιχα κουμπιά που δίνουν τη δυνατότητα παρέμβασης είτε για διόρθωση των στοιχείων ή για εμπλουτισμό (πχ. «ανέβασμα» νέας φωτογραφίας ή εισαγωγή χάρτη).

Τι σημαίνει οτι κάποια εστιατόρια εκπροσωπούνται;

Κάθε νόμιμος εκπρόσωπος εστιατορίου έχει τη δυνατότητα να κάνει μια αίτηση εκπροσώπησης, δημιουργώντας έναν ειδικό λογαριασμό. Μετά τον έλεγχο και την αποδοχή της αίτησης, ο εκπρόσωπος αποκτά πρόσβαση στις υπηρεσίες διαχείρισης και επικοινωνίας για το εστιατόριο που εκπροσωπεί και μπορεί να δημοσιεύσει προτάσεις, νέα και ανακοινώσεις στην ειδική ενότητα του ask4food.gr, να διαχειριστεί τα στοιχεία του καταστήματος, να απαντήσει επίσημα σε μεμονωμένες κριτικές χρηστών και να ενημερώνεται κατά προτεραιότητα για κάθε νέα υπηρεσία που προσφέρει το ask4food.gr στους εκπροσώπους των καταστημάτων.

Για τον έλεγχο του λογαριασμού, ακολουθείται τηλεφωνική επιβεβαίωση και διασταύρωση των στοιχείων του λογαριασμού που δημιούργησε ο εκπρόσωπος.

Πώς λειτουργούν οι δυνατότητες online κράτησης που εμφανίζονται στις σελίδες των εστιατορίων;

Το ask4food.gr συνεργάζεται με την πλατφόρμα online κρατήσεων εστιατορίων e-table.gr. Οι επισκέπτες βλέπουν στη σελίδα κάθε εστιατορίου τις προσφερόμενες εκπτώσεις που έχει εξασφαλίσει το e-table, καθώς και τους τρόπους για να ολοκληρώσουν άμεσα την κράτησή τους. Διαβάστε σχετικά εδώ.

Είμαι ιδιοκτήτης ή εκπροσωπώ ένα εστιατόριο και θέλω να αποκτήσω πρόσβαση στις σχετικές υπηρεσίες. Τι πρέπει να κάνω;

Κάντε κλικ στο κουμπί Αίτηση Εκπροσώπηση που θα βρείτε στη σελίδα του εστιατορίου και ακολουθήστε τα βήματα για τη δημιουργία λογαριασμού εκπροσώπου.

Πως προκύπτει το επίπεδο του κάθε χρήστη;

Το ask4food χρησιμοποιεί μια “έξυπνη” μέθοδο στατιστικής αξιολόγησης των χρηστών που δημοσιεύουν κριτικές.

Η συγκεκριμένη εφαρμογή είναι μια τεχνολογική καινοτομία που σχεδιάστηκε ειδικά για την κοινότητα του ask4food. Διαβάστε λεπτομέρειες

Τι είναι αυτό το κουμπάκι που βλέπω κάτω δεξιά στο πλαίσιο κάθε κριτικής (“Ψήφισέ την”);

Αυτό το κουμπί είναι ο τρόπος να επιβραβεύσετε με την θετική σας ψήφο μια κριτική που θεωρείτε οτι σας βοήθησε να σχηματίσετε μια καλή εικόνα για το εστιατόριο ή απλά σας άρεσε ο τρόπος που είναι γραμμένη. Κάθε τέτοια θετική ψήφος ενισχύει την αξιοπιστία του συντάκτη δίνοντας μια ακόμα ένδειξη στους αναγνώστες της ιστοσελίδας να αξιολογήσουν τις κριτικές που διαβάζουν. Δυνατότητα επιβράβευσης κριτικών έχουν μόνο οι εγγεγραμμένοι χρήστες του ask4food.gr.

Γιατί κάποιες κριτικές έχουν σχόλια; Ποιός μπορεί να σχολιάσει τις κριτικές;

Ο επίσημος εκπρόσωπος ενός εστιατορίου μπορεί να απαντήσει σε οποιαδήποτε κριτική για το εστιατόριό του. Με αυτόν τον τρόπο “ανοίγει” μια συζήτηση και δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη που δημοσίευσε την κριτική να απαντήσει. Τα σχόλια εμφανίζονται σε όλους, αλλά μόνο οι δυο τους μπορούν να συμμετέχουν στη συζήτηση.

Τι είναι η επιλογή “Προσθήκη σε Λίστα” που βλέπω στις κριτικές και στη σελίδα κάθε εστιατορίου;

Κάθε χρήστης του ask4food.gr μπορεί να διαλέγει από τις κριτικές που διαβάζει ποια είναι τα εστιατόρια που θέλει να δοκιμάσει και να τα προσθέτει στην προσωπική του wishlist. Μπορεί επίσης να δημιουργεί άλλες προσωπικές λίστες με εστιατόρια (πχ. Τα Αγαπημένα μου Μπεργκεράδικα), να τις παρουσιάζει στο προφίλ του και να τις μοιράζεται με τους φίλους του.

Τι είναι η λίστα με τους έμπιστους χρήστες; Πως βλέπω και πως διαχειρίζομαι την προσωπική μου λίστα;

Με τις προσωπικές λίστες έμπιστων χρηστών του ask4food.gr έχεις τη δυνατότητα να βλέπεις μόνο τις κριτικές που είναι γραμμένες από χρήστες που έχεις δηλώσει οτι εμπιστεύεσαι, κρύβοντας όλες τις άλλες.

Δίπλα στο όνομα κάθε χρήστη υπάρχει η επιλογή με την οποία μπορείς να τον προσθέσεις στη λίστα σου ή να τον αφαιρέσεις αν είναι ήδη μέσα. Για να δεις την προσωπική σου λίστα, επισκέψου το προφίλ σου! Διάβασε περισσότερα σχετικά με τις προσωπικές λίστες έμπιστων χρηστών εδώ.

Θέλω να ειδοποιήσω οτι μια κριτική παραβιάζει τους Όρους Χρήσης και πρέπει να αφαιρεθεί. Τι πρέπει να κάνω;

Όλες οι κριτικές έχουν ένα κουμπάκι ειδοποίησης (Ακατάλληλη) ώστε όποιος νομίζει οτι μια κριτική παραβιάζει τους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας μπορεί να ενημερώσει σχετικά το ask4food.gr.

Βλέπω οτι κάποια εστιατόρια παρουσιάζονται ως ανενεργά με σημείωση οτι έχουν κλείσει. Αυτά γιατί τα διατηρείτε στο σύστημα και δεν τα αφαιρείτε;

Διατηρούμε στο σύστημα τα κλεισμένα εστιατόρια ώστε να ενημερώνονται οι φίλοι που ψάχνουν πληροφορίες για συγκεκριμένα καταστήματα οτι αυτά έχουν κλείσει και για να μην χάνεται το περιεχόμενο των κριτικών που έχουν υποβληθεί. Άλλωστε το περιεχόμενο των κριτικών είναι συχνά καλογραμμένο, ακόμα και αν τα εστιατόρια δεν λειτουργούν πια. Στους πίνακες και στα αποτελέσματα Σύνθετης Αναζήτησης δεν εμφανίζονται τα εστιατόρια που έχουν κλείσει.

Τι είναι οι “Ανακοινώσεις” των εστιατορίων; Πως επιλέγονται ποιες ανακοινώσεις αναρτώνται κάθε ημέρα;

Η ενότητα των Ανακοινώσεων λειτουργεί με ευθύνη των εκπροσώπων των εστιατορίων. Οι ίδιοι οι εκπρόσωποι με τον ειδικό λογαριασμό εκπροσώπησης που έχουν δημιουργήσει, φτιάχνουν το περιεχόμενο των ανακοινώσεων και επιλέγουν τις ημέρες που επιθυμούν να δημοσιευθούν.

Θέλω να σχολιάσω και να προτείνω για εισαγωγή στο σύστημα εστιατόρια εκτός Αττικής. Πώς μπορώ να το κάνω;

Προς το παρόν αυτό δεν είναι εφικτό. Είναι όμως στα σχέδιά μας να εισάγουμε στο σύστημα σταδιακά κι άλλες περιοχές της Ελλάδας.

Ποια σχέση υπάρχει ανάμεσα στις κριτικές που δημοσιεύονται και στο ask4food.gr;

Το ask4food.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις οποιουδήποτε χρήστη του, ούτε προτείνει ή ξεχωρίζει με κανένα τρόπο ανάμεσα στα καταστήματα. Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα λειτουργεί με σκοπό την ειλικρινή δημοσίευση απόψεων απο τους εγγεγραμμένους χρήστες. Αν θέλετε, πριν γράψετε την 1η σας κριτική, συμβουλευτείτε τον Δεκάλογο της χρήσιμης κριτικής που συντάξαμε με τη βοήθεια των φίλων καλοφαγάδων!

Αν δεν βρήκατε την απάντηση που ψάχνατε, επικοινωνήστε μαζί μας από της φόρμα επικοινωνίας (εδώ).