Προτάσεις για απαντήσεις σε κριτικές χρηστών

Το να απαντάτε σε κριτικές, δείχνει σε όποιον πιθανό αναγνώστη βλέπει τη σελίδα του εστιατορίου σας στο ask4food οτι ενδιαφέρεστε για τις απόψεις των πελατών σας και σας δίνει τη δυνατότητα να παρουσιάσετε τη θέση της επιχείρησής σας σχετικά με όποιο θέμα αναφέρεται στην κριτική.

Είναι κατανοητό οτι δεν είναι πάντα εύκολο, ως ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης, να μην επηρεάζεστε όταν κάποιος κατακρίνει τη δουλειά που κάνετε.

Στην πραγματικότητα είναι γεγονός οτι δεν μπορεί να πηγαίνουν πάντα όλα κατ’ ευχήν στη λειτουργία ενός εστιατορίου. Καμιά φορά η κουζίνα μπορεί να έχει αστοχίες, καμιά φορά το προσωπικό σας μπορεί να μη συμπεριφέρθηκε όπως έπρεπε ή καμιά φορά υπάρχει απλά κάτι που δεν αρέσει σε κάποιον από τους πελάτες σας.

Οι αρνητικές κριτικές μπορεί να αποδειχθούν χρυσάφι, δεδομένου οτι σας δίνουν ιδέες για το πως μπορείτε να βελτιώσετε τις υπηρεσίες σας -πολλές φορές χωρίς επιπλέον κόστος. Συχνά μια κριτική που σημειώνει μια αστοχία αποδεικνύεται πολύ πιο σημαντική από μια καλή κριτική, αφού σας ενημερώνει για απόψεις πελατών σας τις οποίες δεν γνωρίζατε και σας δίνει την αφορμή να ξανασκεφτείτε τις λειτουργίες της επιχείρισης και ενδεχομένως να προβείτε σε βελτιώσεις.

Μη βιαστείτε να απαντήσετε σε μια αρνητική κριτική. Διαβάστε τη μερικές φορές, στείλτε τη στους συνεργάτες σας και αν υπάρχει η δυνατότητα δείξτε τη και σε κάποιον που εμπιστεύεστε εκτός της επιχείρησής σας. Βάλτε τον εαυτό σας στη θέση του κριτικού και προσπαθήστε να καταλάβετε τον τρόπο που σκέφτεται. Ακόμα κι αν θεωρείτε οτι σας αδικεί, απαντήστε ευγενικά και ασχοληθείτε με την ουσία της παρατήρησης.

Μη διστάζετε να αναφέρετε λεπτομέρειες για τον τρόπο λειτουργίας του εστιατορίου. Εκτός του οτι απαντώντας σε μια κριτική δείχνετε το ενδιαφέρον σας για τις απόψεις των πελατών σας, μέσω των δημόσιων απαντήσεων σας δίνεται η δυνατότητα να παρουσιάστε την πολιτική και τις πρακτικές της επιχείρησής σας, προκειμένου να απαντηθεί όποια ανακρίβεια μπορεί να υπάρχει σε μια κριτική.

Θυμηθείτε οτι το να ποστάρετε ένα δημόσιο σχόλιο σε κριτική είναι σαν να αναρτάτε μια μεγάλη αφίσα στο εστιατόριό σας. Δεν θα σας διαβάσει μόνο ο χρήστης που δημοσίευσε την κριτική αλλά και όποιος άλλος τύχει να επισκεφθεί τη σελίδα σας στο ask4food. Έχοντας αυτό στο μυαλό σας, είναι σημαντικό να διατηρείτε την ψυχραιμία και τον επαγγελματισμό σας και να ξεκινάτε την απάντησή σας ευχαριστώντας τον κριτικό για τα σχόλιά του.

Για τον ίδιο λόγο, σκεφτείτε και τη σημασία του να μην απαντάτε μόνο σε αρνητικές κριτικές, αλλά να ευχαριστείτε και τους πελάτες σας που δημοσιεύουν ενθουσιώδεις κριτικές για το εστιατόριό σας.

Τέλος, μην ξεχνάτε να τονίστε όποιες αλλαγές πραγματοποιήσατε με αφορμή μια κριτική. Δεν υπάρχει καλύτερος χώρος από τη δημόσια απάντηση σε μια κριτική για να παρουσιάσετε τις βελτιώσεις που έχετε κάνει. Είναι ο καλύτερος τρόπος ώστε οι δυνητικοί σας πελάτες να ενημερωθούν σχετικά με τις βελτιώσεις που έχετε εφαρμόσει στην επιχείρησή σας!